Je neemt je talenten in het vizier en verkent wat je mogelijkheden, kansen en ambities zijn. Je leert hoe je meer uit je talent kan halen door hefboomvaardigheden in te zetten. Je leert contexten vinden waar je talent helemaal open bloeit. Kortom: je geeft je talenten vitamines.
Bouwen aan emotioneel sterke kinderen die ook aan de slag durven met dingen die niet zo goed gaan. Dat start met kijken naar kinderen door de talentenbril. En dat geldt ook voor jou zelf!
Wat is talent en wat is het niet? En hoe zet ik dat concreet in? Aan de hand van waarderend onderzoek bij jezelf ervaar je wat verwondering en verbeelding kan betekenen.
Je leert talenten ontdekken en benoemen bij jezelf en bij de anderen. Bij volwassenen en bij kinderen.
We focussen op mogelijkheden, op zaken die er al wél zijn en dromen van daaruit verder naar wat zou kunnen zijn. We gaan op zoek naar talent áchter gedrag waar we last van hebben en hoe we dat kunnen versterken.
Aan de hand van concrete talentwerkvormen zet je alvast jouw persoonlijke eerste stap om met talenten aan de slag te gaan in je klas en je school.
Door meer te werken vanuit je eigen talent, groeit je aandacht voor het talentgericht/waarderend kijken naar anderen (collega’s, kinderen, ouders).