Toffe tussendoortjes - Opleidingen - Vonk en Visie

Toffe tussendoortjes

doen beter leren
Socio-Emotioneel Leerproces

Bewegings-, concentratie- en ontspanningstussendoortjes doelbewust gebruiken in de klas. Tijdens deze vorming gaan we vooral actief ervaren welke effecten het gebruik van tussendoortjes  op je lichaam en geest hebben.  Er wordt inzicht gegeven in welke soort oefeningen je best kan gebruiken op een bepaald moment met een bepaald(e) groep/individu. Er wordt onder andere dieper in gegaan op de rust in de klas voor de kinderen en de begeleider, de wervelkolom, adembewustzijn, concentratie, ontspanning, oefeningen voor de ogen, …

Tijdens deze vorming gaan we vooral actief ervaren welke effecten het gebruik van tussendoortjes  op je lichaam en geest hebben.  Er wordt inzicht gegeven in welke soort oefeningen je best kan gebruiken op een bepaald moment met een bepaald(e) groep/individu. Er wordt onder andere dieper in gegaan op:

  • de rust in de klas voor de kinderen en de begeleider 
  • de wervelkolom
  • adembewustzijn
  • concentratie
  • ontspanning
  • oefeningen voor de ogen
  • oefeningen die je kan doen vlak vóór een toets
  • vormen van aandacht gekoppeld aan het soort tussendoortjes

Er wordt vooral gewerkt met actieve werkvormen. Er wordt gereflecteerd over de oefeningen en de koppeling aan de praktijk wordt steeds gemaakt. We bekijken samen hoe er kan aangepast/gevarieerd worden om de oefeningen haalbaar te maken voor jouw specifiek(e) klasgroep/klaslokaal.

Getuigenis

Wat is me bevallen? De duidelijke en vernieuwende visie van Barbele, die ze met passie bracht. Een klare en gestructureerde portie theorie onmiddellijk gekoppeld aan oefeningen, spelletjes: de praktijk.Heel wat praktische oefeningen die we zelf konden ervaren en waar we 's anderendaags al mee aan de slag konden in de klas.
Ik ging tevreden en gemotiveerd naar huis.

Onmiddellijk en met succes uitgeprobeerd in de klas.
Op zoek gegaan naar materialen om 'Toffe tussendoortjes en onderlinge kindmassage' nog beter te kunnen toepassen.

Barbele laat je, door haar getuigenis, bewuster kijken naar het leven en de dingen waar je mee bezig bent en hoe het ook 'anders' kan.
Voor je klaspraktijk biedt ze je heel wat praktische oefeningen en materiaal aan waar je direct mee aan de slag kan.

Sonja Bellens, Sint-Elisabethschool, Zoersel

Doelstelling

  • Bewegings-, concentratie- en ontspanningstussendoortjes doelbewust kunnen gebruiken in de klas
  • Een ruim aanbod van ideeën
  • Actief ervaren welk effect de oefeningen hebben

Werkwijze

interactieve vorming met ervaringsgerichte oefeningen

Doelgroep

Leraar Ondersteuner

Categorie

Buitengewoon lager Lager Secundair Buitengewoon secundair
Prijs op aanvraag

Praktische info

3-6 uren

Wens je een offerte om deze opleiding te laten plaatsvinden in jouw organisatie?

Aanvragen