ADHD beter begrijpen

inspiratie voor het basisonderwijs
Socio-Emotioneel Gedrag

Een leerling met ADHD in je klas brengt vaak heel wat vragen en onduidelijkheden met zich mee en tegelijk ook verwachtingen van ouders, begeleiders …

Daarnaast is ADHD een onzichtbare beperking die niet altijd even duidelijk aanwezig is terwijl het toch moeilijkheden met zich meebrengt voor de leerling in kwestie.

lesgever: Pascale Bruynseels

Tijdens deze interactieve workshop zoomen we in op de achtergrond van ADHD, waar komt het ‘ anders zijn’ vandaan ?

Het grootste deel van de workshop bestaat uit ingaan op wat leerlingen met ADHD nodig hebben, hoe wij , de buitenwereld, hen kunnen helpen.

We inspireren en motiveren elkaar door ervaringen uit te wisselen en samen na te denken.

Ik neem jullie met veel praktische voorbeelden, eigen ervaringen, een hoop inspiratie en een dosis humor mee op reis in de wereld van AD(H)D

Doelstelling

  • Meer inzicht krijgen in de oorzaken van het ‘anders zijn’ en ‘anders denken’
  • Een rugzak vol tips en inspiratie meekrijgen om jouw aanpak autivriendelijk  te maken ZONDER grote aanpassingen te moeten doen.
  • Zicht krijgen op de sterktes en kwaliteiten van deze leerlingen

Werkwijze

interactieve workshop

Doelgroep

Leraar Leerlingbegeleider Zorgleerkracht Directie/middenkader
Prijs op aanvraag

Praktische info

3 uren

Wens je een offerte om deze opleiding te laten plaatsvinden in jouw organisatie?

Aanvragen