Als we willen dat leraren een motiverende context weten te creëren waarin hun leerlingen graag leren, dan kunnen we hen daarin ondersteunen door als beleid zelf ook een motiverende context te creëren voor ons personeel. In deze tweedaagse voor directies koppelen we de inzichten uit motivatiepsychologie zoals die ook beschreven staan in het boek 'Leerbereidheid van leerlingen aanwakkeren' (Vanhoof Jan, Maarten Van de Broek, e.a.) aan de uitdagingen die deelnemers uit het werkveld meebrengen. Je vragen zijn dus zeer welkom. We blijven zeker niet hangen in theoretische kaders: we gaan aan de hand van praktijkprincipes, tips en best practices handvatten bieden om je personeel te ondersteunen en te motiveren om het beste van zichzelf te kunnen geven.
Getuigenissen
Wat is je bevallen aan de nascholing?
De kennis van zaken van de nascholer.
De rust waarmee de nascholing werd aangepakt.
Het inzicht die je kreeg over je eigen aanpak tijdens de nascholing.
De info die je kreeg bruikbaar voor je eigen school.
Naar m'n personeel toe was ik 'aandachtiger'.. Ik had de indruk dat ik door de tips die ik kreeg meer aandacht had voor de interacties. De soort interacties en het resultaat ervan.
De degelijke inhoud, de aanpak van de nascholer, de locatie, het inzicht in je eigen interacties geven je een basis om verder mee aan de slag te gaan.
Karin Robert, directeur VBS Sint-Pieter, Blankenberge
De nascholing was een aangename mix van theoretische achtergrond en praktische oefeningen. Er werd een veilige omgeving gecreëerd waardoor er heel wat interactie en feed back was tussen de deelnemers. De aangereikte modellen zijn zeer werkbaar en inzetbaar in de dagdagelijkse praktijk.
Op dit ogenblik heb ik al gesprekken gevoerd met de aangeleerde technieken (o.a. erkennend luisteren). Het resultaat is positief: een grotere bereidheid van de gesprekspartner om tot een open gesprek te komen en tot oplossingen voor de problemen.
Waarom ik deze nascholing aanbeveel? Heel eenvoudig: omdat die steengoed was!
Freeken Bauwens, directeur OLVI-PIUS X, Zele